Cum le vom spune ca si evanghelicii beau?

De ceva vreme, imi sta in minte intrebarea asta: cum sa le spunem (neevanghelicilor) ca o parte din evanghelici beau alcool?

Iata de unde vine intrebarea asta:

Intr-o zi un prieten imi zice (aproape) disperat:

„I-am vazut pe pastorul x pe y si pe z (si pe … mai multe litere din alfabet), in supermarket. Aveau cosul plin de bere, mici, carnati, etc. . Cred ca se duceau la iarba verde la un gratar. Cum e mai Claudiu ca eu stiam ca pocaitii nu beau….?”

E adavarat ca ce se stia despre pocaiti imediat dupa revolutie e si ca pocaitii nu beau alcool.

Ei bine acum, lucrurile in aceasta privinta s-au schimbat.

Exista astazi crestini evanghelici care nu beau alcool si crestini evanghelici care beau alcool.

Intrebarea mea e cum sa le spunem neevanghelicilor ca o parte din evanghelici beau si alcool?

Cred ca am raspunsul: nu le mai spunem; ei deja stiu!

23 Răspunsuri to “Cum le vom spune ca si evanghelicii beau?”

  1. Anonim Says:

    mai frate, poate era bere fara alcool,deci totul este ok.sunt unele persoane la care le place gustul si daca bei o bere fara alcool e ca si cum ai bea un coca sau o fanta.nu?

  2. Anonim Says:

    dar intrebarea mea este ce o sa apara dupa neoprotestani?a fost biserica clasica au aparut protestantii apoi neoprotestanii……deci ce urmeaza?ca o reformava fi in ritmul in care merge biserica acum

  3. Anonim Says:

    astept niste raspunsuri , daca se poate

  4. cllod Says:

    Anonim; eu sunt frate cu ANONIM? nu imi place sa raspund lui anonim si un pseudo-nume dadea mai bine. Dar treaca de la mine de data asta.
    Daca as bea bere cu siguranta as bea cu alcol (poate fara doar daca conduc) altfel nu-i vad rostul. Trebuie sa pacalesc pe cineva? vorba cuiva „Berea asta care o beau eu e mai sanatoasa decta cola aia care o bei tu” corect!
    ce o sa apare dupa neoprotestanti? – Hristos!
    – iata niste raspunsuri. S-a putut (nici nu a durut)🙂

  5. Anonim Says:

    eu zic ca mai esti atat timp cat numele meu e SORIN.si referitor la bere-doar pentru gust

  6. cllod Says:

    ei🙂 . Bine atunci… NOROC!

  7. Mihaela Hahne Says:

    1 Timotei 5:23 „Sa nu mai bei numai apa, ci sa iei si cate putin vin, din pricina stomacului tau, si din pricina deselor tale imbolnaviri.”

    Foarte interesant nu??? Vedem cum Pavel, il indeamna pe Timotei sa bea putin vin pentru desele probleme pe care le avea cu stomacul.

    Nu e pacat sa bei, e pacat sa te imbeti. Filipeni 5:18 „Nu va imbatati de vin, aceasta este destrabalare.”

    Deci de ce sa nu le spunem sau de ce sa ne ascundem??? La urma urmei pacatul poate fi acela ca te ascuzi ca si cum ai gresi daca bei un pahar de vin sau de bere….

  8. mitica Says:

    ..Cred ca trebuie sa fim atenti cand facem trimitere la Biblie.
    -una dintre trimiteri este inexacta .
    -acolo in recomandarea catre Timotei este o problema de sanatate …
    ….
    Dar pentru a fi la subiect as spune cam asa :
    Crezul dar si trairea a ceea ce sustinem ca credem ,dovedeste ce fel de evanghelici suntem .
    Am ales pentru mine aceste principii care cred ca sunt sanatoase ;
    Nu produc bauturi alcoolice .
    -nu ofer altora …
    si asta pentru ca eu vad un MARE RAU -alcoolul atat pentru mine cat si pentru altii.

  9. Mihaela Hahne Says:

    D-ule Mitica sa stiti ca am fost foarte atenta cand am facut trimiterea catre Biblie. Daca va uitati din nou am si facut precizara ca Pavel il indeamna pe Timotei sa bea putin vin pentru problemele sale de sanatate.

  10. cllod Says:

    Mihaela Hahne; Corect! „Dilema” mea e nu daca e pacat sau nu, ci ca neevanghelicii cunosteau despre noi ca nu consumam alcool (si cam asa era). Dilema vine acum: ce s-a schimbat ca evanghelici (patre din ei) consuma si alcool?

    mitica; sunt deacord cu „lozinca” ta. Sa te ajute Dumnezeu sa iti ti principiile pe care tu tile-ai facut!
    Poti vedea (subiectiv) un MARE RAU in alcool dar arta nu inseamna ca alcoolul este un MARE RAU. Pavel nu i-ar fi recomandat lui Timotei un MARE RAU indiferent de starea sanatati lui. nu spun ca alcoolul nu poate deveni un mare rau, ci doar spun ca alcoolul, spiritual vorbind este neutru precum multe altele.

    Mihaela Hahne; sunt si alte exemple, dar nu e asta tema mea.

    • mitica Says:

      Sigur ca nu ma astept sa am perfecta dreptate .Pot fi [putem fi ] subiectiv[i]
      Daca nu este o NORMA recunoscuta de toti care-si dau cu parerea ..raspunsurile vor fi dupa ceea ce fiecare ia drept NORMA.
      Sunt de acord ;Ap Pavel i-a recomandat lui Timotei ,,Să nu mai bei numai apă, ci să iei şi cîte puţin vin, din pricina stomahului tău, şi din pricina deselor tale îmbolnăviri.”
      Aici discutia s-ar putea incheia foarte usor ;
      -esti sigur ca ai aceeasi motivatie cand folosesti vinul ca si Timotei ?–atunci ai argument biblic solid.
      Astept o mica lamurire pentru a intelege fraza;
      ,,nu spun ca alcoolul nu poate deveni un mare rau, ci doar spun ca alcoolul, spiritual vorbind este neutru precum multe altele. ”[ce vrea sa insemne cuvantul NEUTRU ?]
      -cum argumentati cu Biblia ?

      • Cllod Says:

        MItica; tu spui ca alcoolul este un : MARE RAU. pentru a intelege mai bine hai sa inlocuim „un MARE RAU” cu cuvantul (ca tot e un mare rau) otrava. Acum, Pavel nu i-ar fi recomandat lui timotei sa bea si cate putina otrava (adica un MARE RAU, adica vin) indiferent de starea sanatati lui. Sper sa fi fost clat.
        Acum, treaba cu neutru.
        Sexul (a face dragoste) e ceva rau sau ceva bun? adica e pacatos sau nu e pacatos? ei bine, dpdv spiritual sexul e neutru daca se desfasoara „conform instructiunilor” e darul minunat al lui Dumnezeu, daca este folosit altfel, devine pacat.
        Vinul e pacatos? depinde cum il folosesti. (la cina e sfant🙂 )

  11. andreea_luca_john Says:

    clau…nu shtiu daca s-a schimbat ceva la evanghelici…eu cred ca evanghelicii care beau acum (shi despre care poate abea s-a aflat)au baut shi innainte,doar ca „neevanghelicii” credeau ceea ce vroiau despre ei…asha cum bine shtim ca cei mai multzi „neevanghelici „nu erau curioshi sa afle prea multe despre convingerile evanghelicilor shi au tras concluziile care le-au vrut din ceea ce auzeau vorbindu-se despre evanghelici(sper ca m-am exprimat bine shi ca m-am facut intzeleasa…).
    in ceea ce priveshte faptul ca e pacat sau nu sa bei alcool…cred ca tzine ff mult de convingerile fiecaruia…in ceea ce priveshte ceea ce a scris mihaela hahne…perfect de acord…dar…e cu totul alt subiect…

  12. J. C. Hahne Says:

    Actions speak louder than word… deci… ce sa zic… Deschide-ti sticla, si bei o gurita… no comment,

  13. mitica Says:

    Claudiu -de dragul dialogului constructiv:
    Am ajuns deci la ,,acest pahar” .Da sunt de acord ESTE….
    Suntem avertizati ca nu putem bea paharul Domnului si paharul dracilor ..asta ca sa nu-l intaratam pe Dumnezeu la gelozie.
    Mai este insa un aspect –legat si de titlu articolului tau .
    Problema de a fi pricina de poticnire pentru altii –frati mai slabi -nu neaparat in primul rand pentru neevanghelicii .
    Pasjul [pasaje]din scriptura cu ,,toate lucrurile imi sunt ingaduite ”’ne conduce la ;
    -nu toate imi sunt de folos
    -nu toate zidesc
    nimic sa nu puna stapanire pe mine
    ..sa am grija ..ca libertatea mea sa nu conduca pe cineva la
    slabirea credintei
    la caderea in pacat ..etc.
    ,,Bine este să nu mănînci carne, să nu bei vin şi să te fereşti de orice lucru, care poate fi pentru fratele tău un prilej de cădere, de păcătuire sau de slăbire.
    Încredinţarea pe care o ai, păstrează-o pentru tine, înaintea lui Dumnezeu”
    Si inca ceva ;
    Cartea Prov are un pasaj unde spune ca ;
    Vinul este ;–BATJOCORITOR…
    ,,Vinul este batjocoritor, băuturile tari sînt gălăgioase; oricine se îmbată cu ele nu este înţelept.”
    ,,Nu fi printre ceice beau vin, nici printre ceice se îmbuibează cu carne.
    Căci beţivul şi cel ce se dedă la îmbuibare sărăcesc, şi aţipirea te face să porţi zdrenţe.”
    si ar mai fi si alte locuri …care mie imi dau de gandit ca ,in general alcoolul nu este chiar asa de,,neutru”.
    sa auzim de bine –si ,,multe vizite ”

  14. Adrian G. Radu Says:

    Fenomenul bauturilor alcoolice acceptate a aparut in special dupa revolutie. S-a intamplat asta deoarece pe vremuri, in tara noastra, cunostina era mai slaba. Dupa au citit mai multi si cu atentie Biblia, au mai iesit si peste granita si au capatat si alte revelatii…

  15. dany Says:

    Fratilor eu cred ca evanghelicii nu consuma alcool dintr-un anumit moft care-i face sa fie mandri „uite eu nu beau ca fratele x sau y”
    Nu cred ca Dumnezeu ar fi foarte manios daca un om ar consuma un pahar de vin, pan la urma urmei de unde vine aceasta abstinenta totala? alcoolul nu e rau in sine doar utilizarea nechibzuita a lui aduce prejudicii
    Ba mai mult eu cred ca mai mare pacat face cel ce bea zilnic 1-2 l de cola decat cel ce bea un pahar de vin deoarece alcoolul in cantitati moderate are beneficii asupra organismului dar sucurile carbogazoase sunu masi mult decat daunatoare, unele cancerigene chiar,. si cu toate acestea gasim suc la nunti la inmormantari la intruniri de tineret si nimeni nu se scandalizeaza ca este servita otrava pe tava, dar daca intr-o anumita imprejurare un frate ar servi o bere „wai ce s-a spurcat, cat a incalcat porunca Domnului? cu ce ma rog? sa nu fim fatarnici , daca bei un pahar de vin nu cazi din har cum nici daca mananci o friptura nu cazi din har..desi e nesanatoasa;)

  16. clo Says:

    Daca Pavel a trebuit sa-i recomande lui Timotei sa mai bea si cite putin vin,rezulta ca el nu obisnuia sa bea nici un pic de vin;altfel recomandarea lui Pavel nu-si mai avea rostul.Iar textul din Efeseni 5:18 ,,nu va imbatati de vin,aceasta este destrabalare.Dimpotriva fiti plini de Duh”, eu il inteleg asa : Intr-un vas poti avea apa si poti spune ca e plin de apa.In clipa in care pui un pahar de ulei in apa, acel vas nu mai este plin de apa!Dar nu este plin nici de ulei! NU AMESTECATI DUHUL CU VINUL. FITI PLINI DE DUH!!

  17. mihailandrei Says:

  18. raul Says:

    salut. Eu is ortodox. Am ajuns si pe aici din greseala. Cautam sa aflu dc penticostalii, crestinii dupa evanghelie etc. nu beau. Eu unul, beau ocazional, nu imi place berea, mai mult vinul. Care ar fi problema? Ce e rau la alcool atata timp cat nu te imbeti? Pana si cafeaua da dependenta. Pe aia dc o beti?

  19. Balanescu Mihaita Lucian Says:

    pocaiti clar nu trebuie sa bea alcohol ori care ar fi nicichiar bere fara alchol pentru ca tu incerci sa te pacalesti pe tine ca tu nu mai bei,deci daca un om alege pe Dumnezeu trebuie cu ajutoru Lui si vinta ta sa se lase de orce viciu,daca cauti argumente in Biblie sa poti bea inseamna ca dracu are multe cozi care le baga in viata ta

Lasă un răspuns

