Prieten fara voie

Ieri am fost la teatru.

Am vazut un afis cu un teatru din pitesti si mi-am zis „de ce nu?”

La ora 19 am ajuns la Cinema Ostroveni – acolo se juca piesa de teatru.

In fata cinema-ului, numai „lume buna”; directori de instituti, avocati, preoti, profesori, persoane din „cultura”,etc.,  inclusiv prefectul valcii.

Ma simnt bagat in seama cand ma salut cu cateva persoane.

Merg la casa sa cumpar bilet, casa inchisa.

Ups, ceva nu e cum m-am asteptat.

Pe hol e o masa pe care sunt expuse niste carti. Ma apropii, pe masa e un tablou cu Doru Motoc, nu imi place, imi aduce aminte de imormantari.

Iau o carte, o rasfoiesc, e scrisa de Doru Motoc, e bilingva, se numeste „Cam tarziu, domnule Godot / Rather late, Mr. Godot”.

O intreb pe doamna care supraveghea cartile cat costa una.

„- Domnul Motoc doreste ca toate cartile sa ramana pe masa pana la terminarea spectacolului iar la sfarsit, va darui fiecaruia cate un exemplar cu autograf”.

Intru in sala, televiziunea Valcea 1 este acolo.

Ma asez. Pe scena urca un domn (aflu mai tarziu ca e directorul teatrului din pitesti), impreuna cu doamna Miclezi cu Ioan Barbu si cu Doru Motoc.

In fine, partea interesanta (pentru mine) a fost atunci cand D. M.  zice ca toti cei din sala sunt invitatii domniei sale pentru ca TOTI sunt prietenii domniei sale.

Aveam sa aflu ca sunt prezent acolo ca un omagiu adus domnului Motoc pentru aniversarea a 70 de ani de viata.

Incepe piesa de teatru scrisa de D. M. . Se termina.

Ies in hol.

Ma asez la rand pentru a lua cartea.

Ajung la masa.

Doamna imi zimbeste si imi imtinde o carte.

Zambindu-mi imi spune: „zece lei”.

Ajung la maestru, cand imi aude numele da din cap ganditor.

„- Esti ruda cu Nitisor de la Dragasani?”

„- Dragasani? nu! sunt Ramnician 100%”

Zambeste si scrie „Domnului Claudiu Nitisor, omagiul prietenesc al autorului” si semneaza.

Merg acasa.

Ma gandesc oare cand o sa-i citesc cartea, sunt atatea in fata ei…

Dar, pentru o seara, am fost prietenul lui Doru Motoc.

Lasă un răspuns

