Campania „Fara popi”

no-popa1Zilele trecute, am vazut pe cateva bloguri (mai obraznice) o „campanie” numita „Fara Popi”.  In „campania” respectiva era data imaginea alaturata si oamenii erau indemnati sa o printeze si sa o lipeasca pe usi in preajma sarbatorii de boboteaza.

La inceput mi s-a parut ca e o initiativa impotriva bisericii, mai apoi mi-am amintit ce mi s-a intimplat mie anul trecut de boboteaza:

Cineva bate tare si insistent la usa.

Deschid enervat usa.

Un om pe la vreo 50-55 de ani imi zice cu o voce grava: „a venit parintele, a fenit parintele”

-Ei si?raspund eu dand frau liber enervarii mele.

„-Parintele cu Iordanul” contunua omul nostru care, mai ca dadea buzna peste mine in casa (daca nu ar fi fost burta mea impunatoare 🙂 ).

Intre timp, preotul urca cele cateva trepte (pe care le coborase pierzand-usi speranta ca voi deschide) si ajunse in dreptul usi mele.

-Cu ce va pot ajuta? l-am intrebat pe preot uitandu-ma in ochii lui.

-Sunteti de o alta religie decat cea ortodoxa nu-i asa?

-Da, ii raspund sec.  Mai spune el cate ceva si coboara (din nou) treptele insotit de credinciosul sau ajutor.

Eu, inchid usa si ma intreb de ce am fost atat de enervat si nu i-am invitat macar la o cafea… in timp ce incercam sa gasesc un raspuns mai profund, aud dinspre usa, niste scrijeliri pe perete. Deschid usa, preotul cobora aceleasi trepte pe care (am dedus mai tarziu) le urcase  din nou.

„-am facut un semn ca sa nu va mai deranjam” imi spune preotul cu o amabilitate suspecta.

Ma uit curios sa vad semnul pe care il facuse preotul. Pe zidul din partea dreapta a usi, la nivelul capului, pe zugraveala relativ noua,  era un X de peste 20 de centimetrii.

Ah ce m-am enervat.

Brusc mi-am adus aminte de evreii care erau „insemnati”.

Ah ce suparare. Ia preotul de unde nu-i.

Mi -a mai trecut de atunci pentru ca m-am mutat din acel apartament.

Ba inca, rad acum deasupra tastaturii, gandindu-ma ca  anul acesta, de boboteaza, nu o sa-l mai deranjeze pe noul proprietar al apartamentului cu pricina.

Dar daca au reparat semnul respectiv? ma duc sa refac X-ul necesar.

Dar cu ce l-o fi facut preotul?

Lasă un răspuns

