La restaurant

In sfarsit, ajungem la Obarsia Lotrului.

E o calatorie Tata-Fiu.

Nu ne oprisem la Vidra sa mancam, cum planificasem, asa ca eram infometati.

Ne asezam la o terasa unde un grup de adolescenti beau bere, mancau oua prajite cu cartofi prajiti si chipsuri.

Merg la bucatarie sa intreb daca ne poate servi cineva.

Mi se spune sa iau loc la masa ca va veni cineva sa imi ia comanda.

Asteptam, asteptam, asteptam.

Bem sucuri din masina.

Darius imi zice : tati, ma duc sa arunc pietre in rau, sa ma chemi cand ne aduce mancarea.

Raman singur la masa.

Dupa vreo 10 minute, apare un tip imbracat in blugi, camasa cu maneca scurta, vesta (nu a la Cristoiu ci a la padurar), cu mustata, nebarbierit, cu sapca. Avea un pix in mana dreapta iar in  stanga un caiet de 48 de file nou nout.

Dupa mers ziceai ca doar ce a desarcat o masina de lemne si cauta un scaun sa se odihneasca.

Se opreste chiar la masa mea.

Da din cap (ca sa stiu ca vorbeste cu mine) si ma intreaba: „vrei sa mananci?”

Pe loc mi-a pierit pofta de mancare, dar foamea din mine a scos un DA ferm.

Omul nostru pune caietul pe masa, scuipa in mana dreapte si intoarce o fila din caiet. Se uita la mine si ma interaba „ce vrei sa mananci?”

Spun repede : piept de pui la gratar si cartofi prajiti; 2 portii.

El noteaza caligrafic:

2 piept pui la gratar

2 portii de cartofi prajiti

-Atat?

Prind curaj – As vrea ca pe cartofi sa-mi radeti niste branza.

branza rasa pe cartofi prajiti

– Atat?

ma surprind si pe mine cand ma aud zicand : si o portie de papanas

1 portie de papanas

Atat?

Da asta e tot.

Multumesc.

Tipul pleaca de la masa, face 3 pasi (deci era departe) si ma intreaba : salata nu vreti?

Il intreb: ce salata aveti?

Se apropie de mine: – sincer? nu stiu; salata de varza si rosii cu castraveti, dar castraveti nu mai avem.

– Nu multumesc e ok.

Pleaca tipul, se intoarce cu 4 cutite, 4 furculite, 4 servetele.

Terasa respectabila, ce mai?

Desi aveam pe masa un set din acela cu sare, piper, ulei si otet; tipul nostru imi mai aduce unul.

Pai nu va zisei ca e tarasa respectabila?

In tot acest timp, Darius a venit de vreo patru ori la masa sa intrebe daca a venit mancarea.

In cele din urma vine tipul cu comanda noastra.

Victorios imi zice „chemati-l p’ala mic c-a venit mincarea”

Zis si facut.

Darius imi zice : Tati, dupa ce mancam vii cu mine sa aruncam pietre in rau?

-Da, Darius, vin!

Tipul ne aduce papanasii (reci)

Lui Darius nu ii plac, eu ciugulesc putin si merg la toaleta; ma intorc, nu mai era nimic pe masa mea.

Ma duc sa platesc.

Tipul se uita pe caiet si imi zice: 39,5

Nota de plata? de unde?, bon? – glumesti?

Nu am cerut nimic. Am platit si am plecat spre rau.

Inainte de a cobori la rau, Darius imi zice: tati, sa luam pietre de aici, ca jos la rau nu mai e nici o piatra.

Atunci mi-am dat seama cat a asteptat.

Etichete: , , , , ,

5 Răspunsuri to “La restaurant”

  1. bogdan Says:

    cu ce ocazie pe la obarsie??? 😀
    am citit articolu,f hazliu,am chemat-o si pe silvia sa citeasca si ea.
    cat despre „chelner”,doar ai fost la munte,nu trebuia sa aibe si o tinuta adecvata???
    e o zona super pe acolo,am fost si eu caum cativa ani in urma si mi-a placut tare mult,acum nu stiu cum mai e.
    data viitoare cand mergi poate o sa fie mai bine 🙂

  2. parazitu Says:

    ce mai…ca in Romania…si eu am patit ceva asemanator vara trecuta cu un grup caruia i eram ghid….dar era foarte respectabila terasa, a ajuns mancarea la noi dupa vreo 2 ore de asteptare….

  3. multzam Says:

    cred ca toti am dat peste astfel de terase…. dar mai sunt si exceptii! Cum ar fi terasa meduza din vama veche, unde servirea nu e ireprosabila, in schimb mananci cele mai bune hamsii cu mujdei de usturoi! Cel putin pentru mine si prietenii mei asa au fost! Si nu eram lihniti de foame!:)

  4. Anonim Says:

    …trebuia ca la sfarsit,cand nu ti-a dat bonul sa scoti legitimatia de pastor…:))

  5. roseinthedesert Says:

    :)) fain descriere, fain rabdare………As putea oare sa fac reclama unui blog care a inceput sa graiasca doar de azi??? http://roseinthedesert.wordpress.com/

Lasă un răspuns

