Starbucks – cafeaua care m-a dat pe spate…

11.jpg„daca aud americanii ca ai baut Starbucks, esti deja mare in ochii lor” asa mi-a spus cineva acum vreo 3 ani.

Auzisem multe despre Starbucks dar nu o cunosteam, de unde? (acum, mi-a zis cineva ca e si in Bucuresti – la mall ).

Mi se parea ca lumea se imparte intre cei care au baut Starbucks si cei care nu au gustat licoarea cu pricina.

Anul trecut am fost in Londra, am venit acasa si mi-am dat seama ca nu am baut Starbucks. Ce rusine imi era…

Dar anul acesta….

Da, am fost din nou in Londra si am baut Starbucks!

Eu, cu toata familia, impreuna cu cativa prieteni ne-am asezat la o masa afara.

Am luat paharul de Starbucks, l-am mangaiat, si am luat o inghititura mare pentru a putea savura renumita cafea.

Mare gresala! Nu cred ca m-a ars vreo cafea mai tare decat cafeaua asta…

Totusi e… Starbucks – adica e vina mea.

Simteam cum cresc cu fiecare inghititura de Starbucks.

Soarele ne zambea si ne privea curios, parca putin prea curios (vezi foto).

Sigla aceea cu verde si negru imi conferea incredere. Ce culori frumoase!

21.jpgSi discutiile erau acum mai elevate. (nu mai glumeam pe seama lui Benny Himm care fusese in Londra)

Intrasem in Starbucksword!

Asta pana cand Darius, baiatul meu, se dezechilibra cu scaunul, misca masa si isi varsa „ciocolata fierbinte” (tot Starbucks).

Cu toti vazuseram, inca de cand ne-am asezat, ca masa se misca foarte tare (eu am cautat o piatra s-o rezolv romaneste, n-am gasit- daca eram la mine in tara…. si am lasat-o asa … englezeste).

Putin jenat de cele intamplate, am schimbat eu locul cu Darius <atunci am vz ca scaunul sta, cu picioarele din spate, pe niste mici denivelari ale trotuarului>

Eram hotarat: nu voi lasa aceste mici incoveniente sa strice momentul sublim al intalnirii mele cu negresa Starbucks.

Incerc sa reintru in spiritul Starbucks-ului. Asta nu i-a placut.

Atunci s-a intamplat!!!

In mod (aproape) inexplicabil, fara nici o veste, fara nici un semn : am cazut pe spate (la propriu) cu tot cu scaun!!! (efectul intarziat a lui Benny Himm?) .

M-am ridicat de pe jos, mi-am ridicat si demnitatea (care se imprastiase), Darius ma intreaba daca sunt bine, eu ma uit cu coada ochiului la cei din jur (se oprise circulatia pe trotuar/se pusese bariera nu? 🙂 ) ; nu stiam ce sa fac, sa rad sau sa cer despabubiri (cica asa se face).

Merg la baie sa ma spal pe mana pe care ma murdarisem (cu siguranta era mana cu care mangaiasem cafeaua) .

Atunci mi-am dat seama ca mai exista o categorie de oameni: angrystarbucksword.

Pe loc am iubit mai mult fiertura de „nechezol” a bunicii mele.

Si ce nume e asta: „starbucks” zici ca e nume de caine orfan si maidanez!

Si sigla aia ce urata era, un verde ascutit si un negru infumurat… si soarele ala bagaret ce vroia sa vada?, si masa aia sluta si scaunul ala infantil , nedemn, trotuarul ala penibil.

Si ce cafea a aia servita in pahare?

Cu toate astea „ce merge dupa o cafea buna?”

3.jpg

18 Răspunsuri to “Starbucks – cafeaua care m-a dat pe spate…”

  1. anca Says:

    intr-adevar! si totusi… cred ca problemele tale au inceput in clipa in care cafea aceea buna de altfe, chiar foarte buna, a inceput sa te farmece si sa iti ceara inchinarea cuvenita numai Unuia mai mare! asa ca El ti-a tras scaunul ca sa iti aduca aminte ca „sa te inchini lui Dumnezeu si numai Lui sa-i slujesti”… laudele tale sa fie pentru El, chiar daca ti-a tras scaunul! chiar daca te-a smerit in public, chiar daca te=a smerit in anglia… ce s-a intamplat cu +si – in Uk? adica trotoarele alea perfecte pe care le laudai mai devreme… hahahha? au si ei denivelarile lor!!!!
    oricum, mie mi-a placut la nebunie cafeaua aia, dar nicaieri altundeva in lume n-as da 3 lire pe o cafea si 6 lire pe 2 oua asa cum se intampla in UK…

  2. cllod Says:

    Si eu faceam glume din astea (cu tragerea scaunului), asa ca se prea poate ca si bunul meu prieten sa-mi fi facut si mie asa.

    Cat despre smerenie…. Toti aveau fete ingrijorate, in Ro cred ca s-ar fi ras cu spume; nu acolo!

    Trotuarele? cred ca era marginea dintre „terasa” si trotuar – oricum e vina lor…

    Vasi a cumparat cafeaua asa ca habar nu am cat costa.

    In schimb, eu am luat acasa cateva pungi cu Starbucks.
    (pentru cititorii / comentatorii mei 😉 )

  3. Fanii tai Says:

    Deci cand venim la cafea??? Sper sa fi adus si pahare ca noi nu bem din cani!!! 😛

  4. cllod Says:

    Puteti veni oricand.
    Ati vazut preturile afisate de Anca? .
    Va asteptam cu mult interes 🙂

  5. penticostalul Says:

    nu-i pacat sa bei cafea? parca asa mi-a spun cineva…
    da in poza aia mica de la final, cu Dana (sper!),ce vroia sa faci ca nu mi-e clar? asta se intampla daca bei cafeaua sau daca pici pe spate?

  6. cllod Says:

    Nu dragul meu, e ok sa bei cafea nu e ok sa impreuni lumina cu intunericul (cafeaua cu laptele/zaharul) 🙂 🙂 🙂
    Fa clik pe poza sa o vezi mai mare.
    … sa-i arat cat de tare mi-a ars cafeaua buza…

  7. brenda Says:

    anca nu am vz nicaieri aici ca 2 oua costa 6 lire
    eu cumpar oua numai dela M&S(mancarea e un pic mai scumpa)si dau pe 6 oua o lira 20 si ceva….. cine stie ce oua or fi fost alea. asa as vrea sa beau si eu o cafea starbuck”s dar nu am cu cine sa merg.singura nu beau.dar o sa beau eu candva si o sa ma conving cat de buna e. mmmm yumi yumi

  8. rose4you Says:

    Am ras cu lacrimi …multam de zambete!!Te-a filmat cineva sa vedem faza??

  9. cllod Says:

    Sa ma filmeze? erau stupefiati!
    Singura care a regretat ce nu a facut macar o poza a fost sotia mea…

  10. rose4you Says:

    pai regretul nu este doar al ei si al nostru….dar lasa ca ai la finalul povestirii poza care ne explica 🙂 cum e in vacanta…

  11. coco Says:

    mai claus,concluzia mea e ca nu tre sa mergi in anglia ca sa mangai o negresa si sa fii pedepsit pe loc pt asta….te asigur ca in onesti bei o cafea in 4 culori,hai sa zicem ca e …putin caucaziana..putin asiatica ..putin neagra..si putin mulatra..care te va face sa ramai pe scaun dar sa te gandesti ca nimic nu e mai frumos si tare decat sa fii pe scaun…si ca totul e legal si nepedepsibil…asadar,poftiti la onesti!!!

  12. cllod Says:

    am regretat mult ca n-am avut prezenta de spirit sa fac o poza. sa va pot arata pe viu ca sotul meu nu tine de scaune. .. dana

  13. Alex Says:

    Ha, ha, faină întâmplare! Dar, până la urmă, e cu adevărat grozavă la gust cafeaua aia? Şi are gust deosebit în mod natural, sau cu….”îmbunătăţiri”? Întreb şi eu…de curiozitate! Scuze!

    Cea mai delicioasă cafea de care îmi amintesc am băut-o la ..Mangalia. Era o mica cafenea pe faleză Şi scria de-asupra, pe firmă: „Cafea turcească la nisip”. Şi se servea în ceşcuţe mici de porţelan. cafeau se făcea în ibrice vechi din aramă, care stăteau într-o tavă mare cu nisip fierbinte, sub care ardea focul încet. era o cafea care se făcea încet, dar avea un gust deosebit.

    Na, că m-am lăudat şi eu! 🙂

  14. ted Says:

    Dragă Claude,
    faină întâmplare! Şi pozele, chair dacă unele, mai hazlii, lipsesc. Dar dacă acolo, pe arsura de la buza ce i-o areţi soţiei, a pus ea un săruţel dulce, a trecut durerea! Nu-i aşa? Hai, nu mai fă pe pudicul acum şi recunoaşte ce se întâmplă acolo! E ok să-ţi săruţi soţia!

    Acum, nu ştiu ce fel de produs cu cafea aţi comandat. Se fac tot felul de amestecuri, cu lapte, cu caramel, cu tot felul de arome… Alea-s cafele pentru doamnele noastre, nu pentru nişte bărbaţi macho, ca tine şi ca mine (după cum te cântăresc, eşti un pui pe lângă mine, dar mai ai timp să creşti! 😉 ). Cafeaua pentru noi începe de la un espresso quatro, fără lapte şi fără îndulcitor. E fierbinte! Dacă citeai cu atenţie pe paharele de hârtie, cred că scria! Şi apropo, dacă ceri, ţi se serveşte cafeaua în căni de ceramică. Deci, să revenim: se ia prima gustare cu vârful buzelor, se întoarce cu limba ungând bine de tot pereţii cavităţii bucale, până când toţi „taste buds” sunt ameţiţi de plăcere. Apoi se înghite. Pe faţă apare un zâmbet de plăcere imensă însoţită de mulţumirea că ai deschis uşa unei experienţe unice şi irepetabile.

    Amărăciunea este primită de întreg corpul cu strigăte de „ura!” şi „să trăiţi!” Apoi un geamăt mut se ridică din toată fibra corpului cerând o nouă doză de elixir.

    Ei, asta e! Nu mai zic nimic că deja salivez! Merg să-mi fac o cafea că e trecut de amiaza zilei şi mi-am stârnit pohtele. O zi bună de tot şi experienţe (mult) mai reuşite pe viitor, cu cafeaua.

  15. Starbucks - cafeaua care ma urmareste… « Claudiu Nitisor Says:

    […] experienta mea cu starbucks, ce credeti ca mi-au adus din […]

  16. lexis Says:

    pentru Ted….

    Sigur nu i-ai furnizat idei pentru carti Sandrei Brown…..?:)

  17. ted Says:

    lexis,
    mi-ar fi placut mie… dar nu! In schimb imi folosesc imaginatia cum pot si stiu si eu, pe cite un blog ici-colo. Dar daca te apuci vreodata de romane, si ai nevoie de un cirlig, striga si sa vedem ce putem face.

  18. Alexa Says:

    mi-a placut mult articolul, m-a facut sa rad. Am baut si eu anul trecut pentru prima data Starbucks la Baneasa Shopping… imi doream si eu de foarte mult timp sa o gust (la mine in Iasi nu este StarB) entuziasmata am gustat si…mi-am ars limba, am asteptat sa se raceasca putin, am gustat din nou si nu-mi venea a crede, poate gresisera ei combinatia ,pentru o cafea de 15 lei era prea diluata si nu m-a impresionat deloc. Raman la cafeaua tare si aromata in stil european.

Lasă un răspuns

